Οι πρώτες μας διακοπές (μεγάλης διάρκειας)

Τον Αύγουστο η Ελλάδα παύει να είναι Ελλάδα, είναι κάτι άλλο που δε μου αρέσει καθόλου.

Αυτό και το γεγονός ότι φέτος με τον Οδυσσέα δε θα μπορούσαμε να πηγαίνουμε το πρωί στην παραλία και να φεύγουμε το βράδυ, ή στη σκέψη ότι θα πρέπει να κουβαλάμε μαζί μας πάνες, θερμός, ψυγειάκι, αντιηλιακό, καπέλο, σωσίβιο, καρεκλίτσα, αλλαξιές, μπιμπερό, κρέμες, γάλα κοκ αποφασίσαμε με χαρακτηριστική άνεση να μη πάμε στο νησί μας φέτος –Χιος- αλλά ούτε και σε κάποιο άλλο μέρος στην Ελλάδα.

Προσπαθούσαμε να σκεφτούμε ένα μέρος για διακοπές που να είναι σούπερ βολικά και για το παιδί αλλά και για εμάς που περιμένουμε πως και πως τις διακοπές. Σε στιγμή φλασιάς, θυμήθηκα έναν απίστευτο τύπο Άγγλο τον οποίο γνωρίσαμε, κατασυμπαθήσαμε  και κρατήσαμε επαφές από ένα το event των Horizon Unlimited (μοτοσικλετιστική κοινότητα ταξιδευτών).

Ο Dennis – το όνομα του φίλου Άγγλου- είχε αναφέρει ότι έχει ένα αυτοκινούμενο με το οποίο ταξιδεύει στην Ευρώπη κυρίως.

Λίγες μέρες πριν είδα ότι είχε ποστάρει στο facebook μια φωτογραφία του με το αυτοκινούμενο του.

Μη σας τα πολυλέω.... του έστειλα μήνυμα, του ζήτησα να μας δανείσει το αυτοκινούμενο και να΄μαστε αρχές Αυγούστου να ταξιδεύουμε για Αγγλία με σκοπό να κάνουμε το γύρο της Ουαλίας και της Σκωτίας με το αυτοκινούμενο.

Πετάξαμε με Rynair και μάλιστα χωρίς έξτρα αποσκευή γιατί ο Οδυσσέας –και το κάθε μωρό/παιδί- δικαιούται 2 αποσκευές που είναι δικά του πράγματα πχ. καρότσι, παρκοκρέβατο.

Εμείς επιλέξαμε και πήραμε μαζί μας το παρκοκρέβατο της BabyBjorn που είναι σα βαλιτσούλα και εκεί βάλαμε και όλα τα ρούχα του Οδυσσέα αλλά και τα αντικείμενα που δε μπορούσαμε να βάλουμε στην καμπίνα...πχ. το μαχαίρι από το multi και φυσικά το καρότσι μας.

mamaloo4231 Copy

Για το ταξίδι είχα προνοήσει και είχα αγοράσει ολοκαίνουργιο παιχνίδι που το ανοίξαμε μέσα στο αεροπλάνο. Η αλήθεια είναι ότι ζοριστήκαμε κάπως με τις στενές θέσεις καθώς έπρεπε να έχω έξω το γάλα πρόχειρο, το tablet με το application του ενυδρείου έτοιμο, αλλά και πάνες, μωρομάντηλα και περίπου καμιά εικοσαριά παιχνίδια. Όπως φαντάζεστε ο Οδυσσέας αγνόησε τα πάντα και ήθελε να παίξει μόνο με το κινητό της κοπέλας που καθόταν στη διπλανή θέση.

Το ταξίδι κύλησε τέλεια, χωρίς κανένα σπαραγμό ή υστερία (από καμία πλευρά).

Η αλήθεια είναι ότι με το που απογειώθηκε το αεροπλάνο πήγε να με πιάσει ένας πανικός ότι εάν συμβεί κάτι στο παιδί μου δε θα μπορώ να το βοηθήσω ούτε εγώ αλλά ούτε και κανένας άλλος.

Αμέσως έκανα ασκήσεις ΄θάρρους’ και κατάφερα πραγματικά σε ελάχιστο χρόνο να επανέλθω στα συγκαλά μου.

Βέβαια πρέπει να σημειώσω ότι η ώρα της πτήσης βόλεψε πάρα πολύ καθώς ήταν απογευματινή προς βραδινή οπότε το παπάκι μου ήταν ήδη εξαντλημένο.

Στο αεροδρόμιο μας περίμενε ο Dennis με τη γυναίκα του και το αυτοκινούμενο για να μας πάνε στο σημείο άφιξης – το σπίτι τους- το οποίο ήταν 430 χλμ μακρυά.

Ο Dennis είχε δανειστεί από την κόρη του που έχει κι αυτή μωράκι ένα Besafe κάθισμα αυτοκινήτου το οποίο φυσικά είχε τοποθετήσει ανάποδα και έτσι ο Οδυσσέας βολεύτηκε μια χαρά από την πρώτη στιγμή.

Σε όλη τη διαδρομή το παιδάκι μας κοιμόταν και εμείς για την πρώτη ώρα – μετά ακολουθήσαμε το παράδειγμα του γιού μας- είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε με τους φίλους μας.

Το πρώτο πράγμα που μας είπαν είναι ότι απαγορεύεται δια ροπάλου να μην κάθεται το παιδί σε ειδικό κάθισμα αυτοκινήτου και μάλιστα μέχρι τα 4 στραμμένο προς τα πίσω.

Επίσης ο συνοδηγός θα πρέπει να είναι πάντα με τη ζώνη ασφαλείας όταν είσαι καθ’οδόν ακόμη και εάν θέλεις να χρησιμοποιήσεις την τουαλέτα οφείλεις να σταματήσεις το αυτοκινούμενο και στη συνέχεια να πας για την ...ανάγκη σου.

Γύρω στις 4 το ξημέρωμα φτάσαμε σε ένα σπιτάκι πέτρινο μέσα σε ένα δάσος. Ο Οδυσσέας κοιμόταν του καλού καιρού.

Μας έδειξαν το δωμάτιο μας και κάπως έτσι ξεκίνησαν οι διακοπές μας... μαγικά σε ένα σπιτάκι βγαλμένο από παραμύθι.

mamaloo4251 Copy

Ταξιδέψαμε αρκετά! Κάναμε σε περίπου 15 ημέρες 1500 χιλιόμετρα.

Κάθε μέρα ήταν και καλύτερη καθώς ... ξεψαρώναμε.

Το παιδί ήταν υπερ-ευτυχισμένο, καθώς είδε προβατάκια, σκυλάκια, αγελάδες και όλα αυτά τα ακουμπούσε και τα κοίταζε τα μάτια. Επιπλέον ευχαριστήθηκε γκαζόν! Όπου και να μέναμε υπήρχε άπειρο γκαζόν. Έτσι είχαμε την ευκαιρία να κυλιόμαστε στην πρασινάδα ατελείωτες ώρες.

Καθώς το αυτοκίνητο είχε φουλ εξοπλισμένη κουζίνα, φάγαμε έξω μόνο μια φορά και αυτό για να πάει ο Οδυσσέας στην πρώτη του pub.

Μαγειρεύαμε καθημερινά και για το παιδί αλλά και για εμάς. Η μεγάλη έκπληξη ήταν την πρώτη ημέρα στο σούπερ μάρκετ που ανακαλύψαμε ότι ΟΛΑ μα ΟΛΑ τα προϊόντα είναι πιο οικονομικά στην Αγγλία... ω, ναι! Ακόμη και οι ντομάτες και το μπρόκολο. Και για να σας προλάβω... και από γεύση μια χαρά.

Το επόμενο σοκ ήρθε με την τιμή της κάθε μάρκας πάνας  στο σούπερ μάρκετ. Αγοράσαμε το jumbo pack της pumpers με 11 λίρες....

Ένα πράγμα που λατρέψαμε στο ταξίδι μας ήταν το πόσο φιλικά προς τα παιδιά ήταν όλα.

Μπορέσαμε και κάναμε ότι θα κάναμε και μόνοι μας αλλά με το παιδί μας παρέα. Τι εννοώ; πήγαμε παντού... πρώτα απ’ολα σε pub.

Καθώς κανείς δεν καπνίζει σε κανένα δημόσιο χώρο όλα γίνονται πιο εύκολα.

Επίσης, πήγαμε βόλτα στο δάσος με το καρότσι... ω ναι!
Οκ το καρότσι μας είναι μαγικό αλλά μεταξύ μας δεν πίστευα ότι θα την έβγαζε και σε χώμα.

Σε όλα, μα σε όλα τα χωριά, υπήρχαν όμορφα μονοπάτια χωμάτινα αλλά περιποιημένα που μπορούσες να απολαύσεις τη βόλτα σου μέσα στη φύση ακόμη και με καρότσι και μωρό.

Ένα άλλο μαγικό ήταν τα camp sites. Καθώς έπρεπε να εφοδιαζόμαστε με νερό κάθε περίπου δεύτερη μέρα αλλά και να αδειάζουμε τα χημικά από την τουαλέτα μας, έπρεπε να διανυκτερεύουμε σε camp site.

Μα τι ωραία έκπληξη που ήταν αυτή!

Πρώτα απ’όλα το κάθε αυτοκινούμενο, τροχόσπιτο ή σκηνή είχε το λιγότερο 10 μέτρα απόσταση από το ΄γείτονα’ του. Υπήρχε γαλήνη και ησυχία καθώς ο νούμερο ένα κανόνας είναι ο σεβασμός στην ηρεμία που αποζητά κάποιος στις διακοπές του και το πιο ωραίο ήταν ότι είχαν family rooms στα μπάνια τους. Εκεί είχαν τα πάντα που μπορεί να χρειαζόταν μια οικογένεια με μωρό/παιδί.

Το κόστος για το άτομο ήταν 18 λίρες.

Ένα πράγμα που με εντυπωσίασε επίσης ήταν το πως ντύνουν τα παιδιά τους. Εγώ ένοιωθα λες και είχα κερδίσει το Τζόκερ που τελικά πήρα μαζί μου το fleece κάλυμμα του μάρσιπου  και οι Αγγλίδες μανάδες κυκλοφορούσαν τα παπάκια τους με σορτσάκι και κοντομάνικο. Μπορώ με περηφάνια να δηλώσω Μάνα Ελληνίδα με τα όλα της.

mamaloo221 Copy

mamaloo1 Copy

Αυτό που επίσης μας ενθουσίασε είναι το περπάτημα στη φύση. Όχι ότι στην Ελλάδα δεν μπορείς αλλά οι συνθήκες μονοπάτια, σημεία για πικ νικ, κόσμος στην Αγγλία είναι πολύ πιο ενθαρρυντικά.

Το είχαμε κατά νου ότι θα έχουμε την ευκαιρία να περπατήσουμε στη φύση και έτσι πήγαμε οργανωμένοι. Τι εννοώ οργανωμένοι? Αρχικά είχαμε μαζί μας καλό μάρσιπο για να μη πονέσουν πλευρά, μέση κοκ.

Εαν έχετε σκοπό να χρησιμοποιήσετε μάρσιπο –γενικότερα όχι μόνο για trekking- σας ξορκίζω να με θυμηθείτε και να διαλέξετε ένα μάρσιπο που να είναι φτιαγμένος σε συνεργασία με παιδιάτρους και ορθοπαιδικούς (για τη σωστή στάση του παιδιού σας) αλλά και να έχει ρύθμιση σε πλάτη, μέση και ώμους για καλό δικό σας.

Εμείς διαλέξαμε τον One της Babebjorn  αφ’ενός γιατί έχει όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά αλλά και γιατί έχει 4 διαφορετικές θέσεις για το παιδί εκ των οποίων η μια είναι πίσω στην πλάτη στην οποία θέση μπορείς να βάλεις το παιδί γυρνώντας το από τη μπροστά θέση, στην πλάτη χωρίς να το βγάλεις από το μάρσιπο.

Στην αρχή σκεφτήκαμε να αγοράσουμε το συγκεκριμένο μάρσιπο από την Αγγλία αλλά σύντομα καταλάβαμε ότι οι τιμές είναι ίδιες σε όλο τον κόσμο και το αγοράσαμε από το Τρίκυκλο.

Έτσι με το παιδάκι μας όπου βαριόμασταν να κουβαλάμε καρότσι, τον βάζαμε στο μάρσιπο και μας ακολούθησε παντού σε όλες τις διαδρομές μας.

Οι ομορφότερες διαδρομές που κάναμε ήταν στο Lake District στην Ουαλία όπου κάναμε τον κύκλο τουλάχιστον δύο λιμνών καθώς η αλήθεια είναι ότι είμασταν και πάλι τυχεροί και ο καιρός ήταν σύμμαχος μας.

15 ημέρες με σχεδόν καθημερινό περπάτημα τουλάχιστον 2 – 3 ώρες στη φύση πραγματικά μας βοήθησε στο να ΄ξελαμπικάρουμε’ και να βρούμε λίγο από την προ-Οδυσσέα ζωή μας.

Το αυτοκινούμενο ήταν ότι καλύτερο μπορούσαμε να έχουμε διαλέξει καθώς τα είχαμε όλα παντού μαζί μας.

Ο Οδυσσέας για άλλη μια φορά ήταν απίστευτα συνεργάσιμος σε όλο το ταξίδι και δεν αισθανθήκαμε λεπτό ότι είναι εμπόδιο στις διακοπές μας.

Η επιστροφή ήταν λίγο ζόρικη ως προς τις αποσκευές καθώς δεν άντεξα να μην αγοράσω ένα ακόμη πακέτο jumbo πάνες αλλά και γάλα το οποίο επίσης είχε το ένα τρίτο της τιμής. Το αποτέλεσμα ήταν το παρκοκρέβατο της Babybjorn να γίνει μια πρώτης τάξεως βαλίτσα στην οποία κατάφερα και τα στρίμωξα όλα.

Το ταξίδι της επιστροφής έγινε επίσης χωρίς σπαραγμούς έχοντας και πάλι ως σύμμαχο τα καινούργια παιχνίδια που αγοράσαμε κατά τη διάρκεια του ταξιδιού μας.

Πριν φύγουμε όλοι μας έλεγαν πόσο ‘γενναίοι’ είμαστε που κάνουμε τόσο μεγάλο ταξίδι με το παιδί.

Η αλήθεια είναι ότι πιο γενναίοι μου φαίνονται οι γονείς που κουβαλάνε καρότσι, φαγητά, θερμός, πάνες κ.ο.κ και τα μπαινοβγάζουν κάθε μέρα τουλάχιστον δύο φορές την ημέρα πηγαίνοντας για μπάνιο μες τη ζέστη.

Μην αφήνετε τους άλλους να σας επηρεάζουν, είναι σίγουρο ότι το ένστικτο σας για το τι είναι καλό για την οικογένεια σας και το παιδί σας είναι το αλάνθαστο.

Τα λέμε την επόμενη εβδομάδα...

mamaloo

mamaloo_bounce

Πατήστε εδώ για να μάθετε περισσότερα για την Αγγελική Μπαμπαλούκα
Γιατί ο γιατρός της mamaloo είπε έξαλλος " Για αυτό ήρθε εδώ? Για να την ξεγεννήσω πρόωρα?"
Ακολουθήστε τη mamaloo στο instagram
Ακολουθήστε τη mamaloo στο pinterest

Όνομα Συγγραφέα:
Γεια! Είμαι η Αγγελική Μπαμπαλούκα, Έχω δουλέψει για πολλά χρόνια ως marketer σε μεγάλες εταιρείες αλλά ακόμη περισσότερα χρόνια στο εμπορικό τμήμα διάφορων μέσων μαζικής επικοινωνίας. Ως...