Ο Τιμ Μπάρτον στην… χώρα των θαυμάτων!

Ο Τιμ Μπάρτον στην… χώρα των θαυμάτων!

Αλίκη στη χωρα των θαυματωνΗ
19χρονη πια Αλίκη ακολουθεί τον Άσπρο Λαγό και επιστρέφει στη Χώρα των Θαυμάτων
για πρώτη φορά μετά τα παιδικά της χρόνια, αν και δε θυμάται τίποτα από τις
προηγούμενες περιπέτειές της.

Εκεί θα συναντήσει μια σειρά από πολύχρωμους
χαρακτήρες, όπως οι Τσιριμπίμ και Τσιριμπόμ, η Γάτα του Τσέσαϊρ, ο Αβεσαλώμ, ο
Μαρτιάτικος Λαγός, ο Μπαγιάντ, ο Μουσκαρδίνος και φυσικά ο Τρελο-Καπελάς. Πότε
μικραίνοντας και πότε μεγαλώνοντας, η Αλίκη θα ξεκινήσει ένα φανταστικό ταξίδι
για να βρει το πραγματικό της πεπρωμένο και να βάλει τέλος στην τυραννία της
Κόκκινης Βασίλισσας.

Η Ταινία βγαίνει στις ελληνικές αίθουσες στις 4 Μαρτίου 2010

Αλίκη στη χωρα των θαυματωνΜετά
την πρώτη έκδοση του βιβλίου του Λούις Κάρολ «Η Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων» το
1865, η παιδική λογοτεχνία δε θα ήταν ποτέ πια η ίδια. Και ένας σκηνοθέτης σαν
τον Τιμ Μπάρτον δε θα μπορούσε να αντισταθεί στην προοπτική να προσθέσει τη δική
του οπτική σε μια τόσο διαχρονική, κλασική ιστορία. «Αποτελεί κομμάτι της
κουλτούρας μας. Ακόμα κι αν δεν έχεις διαβάσει το βιβλίο, σίγουρα έχεις κάποιες
εικόνες ή ιδέες για την ιστορία» παρατηρεί ο Μπάρτον. Ο Τζόνι Ντεπ, που
πρωταγωνιστεί στο ρόλο του Τρελο-Καπελά, προσθέτει: «Είμαι μεγάλος οπαδός του
βιβλίου. Είναι ένα λογοτεχνικό επίτευγμα γεμάτο εφευρετικότητα. Παραμένει ακόμα
και σήμερα το ίδιο ιδιοφυές, ενδιαφέρον και φρέσκο όπως και τότε».

Ύστερα
από την τεράστια επιτυχία της «Αλίκης», ο Λούις Κάρολ (ψευδώνυμο του Τσαρλς
Λάτβιτζ Ντότζσον, που ήταν λέκτορας των μαθηματικών σε Πανεπιστήμιο της
Οξφόρδης) έγινε ο κορυφαίος συγγραφέας παιδικών βιβλίων της εποχής του. Έξι
χρόνια αργότερα εξέδωσε το βιβλίο  «Μέσα απ’ τον Καθρέφτη», που σημείωσε
ακόμα μεγαλύτερη επιτυχία στο αναγνωστικό κοινό. Σήμερα τα δύο βιβλία
εκδίδονται συνήθως μαζί, κάτω από τον ενιαίο τίτλο «Η Αλίκη στη Χώρα των
Θαυμάτων» και εξακολουθούν να επηρεάζουν κάθε μορφή τέχνης, από ταινίες, βιβλία
κόμικς και computer games μέχρι την όπερα και
τις εικαστικές τέχνες.

«Το έργο του Κάρολ αγγίζει με κάποιο τρόπο το
υποσυνείδητο, όπως όλες οι ιστορίες που αντέχουν στο χρόνο» σχολιάζει ο Τιμ
Μπάρτον. «Η προσπάθειά μας ήταν να διατηρήσουμε την κεντρική ιδέα και να τη
διαμορφώσουμε σε κάτι καινούριο, μένοντας πιστοί στο πνεύμα του βιβλίου». Και ο
Τζόνι Ντεπ σχολιάζει: «Πραγματικά πιστεύω ότι ο Λούις Κάρολ θα εκστασιαζόταν με
την ταινία, για το σεβασμό και τη σχέση της με το πρωτότυπο υλικό».

Η ΑΛΙΚΗ ΜΕΓΑΛΩΝΕΙ ΚΑΙ Η ΧΩΡΑ ΤΩΝ ΘΑΥΜΑΤΩΝ ΑΛΛΑΖΕΙ

Αλίκη στη χωρα των θαυματων«Πιστεύω
ότι στο μυαλό των ανθρώπων η Χώρα των Θαυμάτων είναι ένας φωτεινός κόσμος.
Σκεφτήκαμε όμως ότι τώρα που η Αλίκη επιστρέφει μπορεί να τον βρίσκει πιο
σκοτεινό, με μια στοιχειωμένη αίσθηση» λέει ο Τιμ Μπάρτον.

«Χρησιμοποιήσαμε την
πρωτότυπη εικονογράφηση του βιβλίου σαν οδηγό: αυτό ήταν το αποτύπωμα για τα flashback της Αλίκης στην ταινία, ενώ όλα όσα συμβαίνουν τώρα
χαρακτηρίζονται από μια ‘Μπάρτον-ική’ αισθητική» εξηγεί ο art director Τοντ Τσερνιάβσκι. Έτσι η Χώρα των Θαυμάτων του Μπάρτον βρίσκεται
σε παρακμή, στερημένη από χρώμα και ζωντάνια, λόγω της αυταρχικής εξουσίας της Κόκκινης
Βασίλισσας. Είναι ένας κόσμος καταπίεσης και καταστολής. Καθώς όμως η ιστορία
εξελίσσεται, το φως και το χρώμα βρίσκουν τη θέση τους μέσα στο έργο.